Bio-matematický model II. - Loděnice
Loděnice - 2,5km, 179 metrů převýšení, až 14% úseky - to byly základní atributy nové tratě, na které proběhla letošní 3. Časovka do kopce. Vítěze tedy známe, základní rekordy všech kategorií jsou stanoveny. Do jaké míry však byly výkony překvapivé?
Z pohledu Biomatematického modelu (BMM) byla Loděnická trať krokem do neznáma. Na rozdíl od předcházejícího Karlíku, kde se jelo již mnohokrát, jsme zde neměli žádné zaznamenané výkony, podle kterých bychom ověřili, jestli tentokrát nejsme úplně mimo. Bezmála extrémní profil tratě blížící se mezím adheze silničního obutí, mohl navíc vnést do charakteru jízdy vlivy, se kterými BMM nepočítá. Pochopitelně tu také byly faktory, o kterých jsme mluvili již minule - změna výkonnosti v průběhu sezóny, délka tratě, resp. relativně krátká doba jízdy umožňující i méně trénovaným závodníkům absolvovat procentuelně delší část tratě blízko svého horního maxima.
Ze 44 jezdců, kteří se v letošní sezóně stali průkopníky BMM, se v Loděnicích objevilo 24. Podívejme se na výkony jezdců z popředí jednotlivých kategorií. V kategorii Ultra nemilosrdný BMM očekával rekordní výkon okolo 6:20. Ostrý souboj Karla Kuchlera (H-H Smíchov) s Janem Šnajdrem (CFC Kladno) skutečně tuto hodnotu atakoval, přestože oba měli z předchozího dne za sebou těžký hromadný závod poháru UAC.
Z jezdců kategorie Hobby v rámci BMM vyšvihl nejlepší jízdu Marek Vitoch (KPO). V jeho případě téměř půlminuta v rozdílu proti BMM velkou měrou připadá i na změnu vybavení. Úvodní závody letošní sezóny odjezdil na záhadném, neuvěřitelně „kaučukovém“ bicyklu a nový Duratec si po závodě v Loděnicích velmi pochvaloval. Hodně zabojoval v této kategorii Jiří Chába (Bike Live). Kdyby zajel čas, který podle BMM měl, těsně by uniknul třetí desítce v pořadí. Za cílem však dobržďoval o více než minutu a půl dříve na čtvrté příčce.
Podle BMM jsme očekávali, že pokud Josef Vejvoda (CKKV) přijede, bude pravděpodobně schopen útočit na hranici 6:30… Nezklamal a proti předpokládanému času zaostal v přepočtu o délku předního kola.
V kategorii M 50+ nedošlo na tradiční souboj Kubín-Burgr, a tak mohl Igor Kubín (HIC Markus) trošku volněji dýchat a základní rekord stanovil těsně nad hranicí 8 minut.
Podobně Dáša Likusová (KPO) položila základní hodnotu ženského traťového rekordu lehce nad 9 minut, i když podle BMM měla být nahoře o půl minuty rychleji.
jméno |
tým |
kategorie |
dosažený čas |
BMM |
- proti BMM |
+ proti BMM |
Kuchler Karel |
H-H Smíchov |
Ultra |
6:28,3 |
6:58,22 |
0:29,92 |
|
Šnajdr Jan |
CFC Kladno |
Ultra |
6:30,4 |
6:21,25 |
|
0:09,15 |
Vejvoda Josef |
CKKV |
M 40+ |
6:34,9 |
6:34,78 |
|
0:00,12 |
Kutílek Karel |
CSX Duratec |
Ultra |
6:45,5 |
6:48,31 |
0:02,81 |
|
Pinkava Eda |
CS Stodůlky |
Ultra |
7:16,2 |
6:52,66 |
|
0:23,54 |
Srp Vladimír |
Sokol KD |
Ultra |
7:16,2 |
8:21,98 |
1:05,78 |
|
Vitoch Marek |
KPO.cz |
Hobby |
7:16,4 |
7:42,79 |
0:26,39 |
|
Hovorka Petr |
CFC Kladno |
Ultra |
7:19,8 |
6:57,76 |
|
0:22,04 |
Lauko Ladislav |
Bike Live |
Ultra |
7:23,7 |
7:10,73 |
|
0:12,97 |
Chába Jiří |
Bike Live |
Hobby |
7:28,3 |
8:59,87 |
1:31,57 |
|
Charvát Ondřej |
CK Královice |
Ultra |
7:31,3 |
7:22,22 |
|
0:09,08 |
Brambora Karel |
CS Stodůlky |
Ultra |
7:32,3 |
7:43,71 |
0:11,41 |
|
Jelínek Tomáš |
CS Stodůlky |
Ultra |
7:42,2 |
7:39,17 |
|
0:03,03 |
Jagoš Václav |
Cyklo Kern |
M 40+ |
7:51,7 |
7:55,29 |
0:03,59 |
|
Kouřimský Pavel |
JZM |
Hobby |
7:52,9 |
7:53,63 |
0:00,73 |
|
Kubín Igor |
HIC Markus |
M 50+ |
8:02,3 |
7:35,28 |
|
0:27,02 |
Okruhlica Petr |
CKKV |
Hobby |
8:06,1 |
8:04,00 |
|
0:02,10 |
Pohl Jiří |
JZM |
Hobby |
8:24,5 |
8:05,48 |
|
0:19,02 |
Švec Petr |
KPO.cz |
M 40+ |
8:36,1 |
8:51,62 |
0:15,52 |
|
Likusová Dagmar |
KPO.cz |
Ženy |
9:05,1 |
8:29,30 |
|
0:35,80 |
Jiříček Petr |
KPO.cz |
Hobby |
9:27,3 |
8:49,31 |
|
0:37,99 |
Hraba Pavel |
CKKV |
M 50+ |
9:48,4 |
9:34,98 |
|
0:13,42 |
Mareš Jan |
Vin. Šlapky |
M 50+ |
10:44,7 |
10:23,07 |
|
0:21,63 |
Kouřimský Karel |
JZM |
M 50+ |
15:43,8 |
15:32,98 |
|
0:10,82 |
Tak jak? Odpovídá? Úplně mimo? Jak je vidět, BMM v Loděnicích nikomu nic nedaroval a bylo by zajímavé slyšet názory zúčastněných jezdců. Neváhejte a pište na náš e-mail!
související odkazy: