Kilometry
2021
kolik máš letos najeto?
21. ročník ankety
Nejčastější cyklistická otázka: "Kolik máš najeto?" nás přivedla na myšlenku vytvoření rubriky, ve které by měl každý cyklista možnost zařadit se do pořadí podle ujetých kilometrů a porovnávat tak své výkony s ostatními cyklisty. Neváhejte a zasílejte nám své ujeté kilometry za minulý měsíc.
Jistě nemusíme zdůrazňovat, že naše anketa je založena na čestnosti a vámi uvedené údaje nebudeme ověřovat, to posoudí jen vaši nejbližší přátelé. Koneckonců kdo jak trénuje se ukáže na závodech, takže nemá smysl podvádět, protože pravda nakonec stejně vyjde najevo.
Vyhodnocujeme pořadí za každý uplynulý měsíc a pochopitelně i celkové km za celý rok v kategorii jednotlivců a týmů.
Týmy pozor! Především týmům radíme dohlédnout na pravidelná hlášení svých členů, protože tým, jehož někteří členové nenahlásí, se posouvá v pořadí týmů dolů. Výkon týmu je prostým součtem výkonů členů týmu, kteří svůj údaj nahlásili.
Kilometry najeté na trenažéru můžete započítat! Pokud trenažér není vybaven tachometrem, jednu hodinu na trenažéru započtěte jako 20 kilometrů.
Za celkové roční Kilometry bude považován poslední nahlášený údaj aktuálního roku. Není tedy nutno hlásit 0 ujetých kilometrů v daném měsíci, když celkové roční Kilometry zůstávají beze změny. Pokud bude cyklista chtít v průběhu roku přestat s hlášením Kilometrů a nebýt nadále uváděn v tabulkách, nechť nám pošle žádost o vyřazení na adresu kilometry@kpo.cz.
Své údaje nám můžete sdělit buďto prostřednictvím webového formuláře, umístěného na konci této stránky, elektronickou poštou na adresu kilometry@kpo.cz nebo zasláním SMS zprávy či osobně na mobilní telefon 724 610 252. V případě el. pošty či SMS zprávy nezapomeňte uvést své jméno, kilometry (za minulý měsíc a za celý rok) a případně tým, za který jezdíte.
km 2021 |
jednotlivci |
týmy |
komentář | ||
km za rok | km za měsíc | km za rok | průměr na člena | ||
leden | |||||
únor | |||||
březen | |||||
duben | |||||
květen | |||||
červen | |||||
červenec | |||||
srpen | |||||
září | |||||
říjen | |||||
listopad | |||||
prosinec |
Dvorana slávy
Dvorana Slávy - kompletní pořadí
KPO
Kilometry 2021 - prosinec
historicky poslední měsíc
sečten a uzavřen
21. ročníkem
anketa Kilometrů KPO končí
Naše milé Kilometry KPO definitivně končí.
Loučení není jednoduché. Prožili jsme spolu 21 let. Je to víc než plnoletost. Letos by už naše Kilometry mohly být zvoleny do parlamentu a vojnu by měly za sebou. Můj syn se narodil společně s Kilometry KPO a mezitím vyrostl a dospěl.
Po 21 letech se
Kilometry KPO loučí. Od roku 2022 už tabulky Kilometrů nebudou
uveřejňovány.
Zažili jsme spolu i těžší chvíle. I když jsme vyhodnocovací rutiny průběžně vylepšovali a částečné automatizovali, tak všechny součásti nebyly vyvinuty na profesionální úrovni a amatérská řešení trpěla nejrůznějšími nestabilitami. Tím se každý proces tvorby tabulek Kilometrů KPO stával malým dobrodružstvím. Slepé uličky v programech mi naháněly hrůzu a bloudění temnými zákoutími, plnými vlastnoručně nastražených pastí, jsem si nikterak neužíval. Tak tahle stránka Ankety KM KPO mi rozhodně chybět nebude. Většina vzpomínek však není tak temná.
Mnohokrát jsme se přeli nebo diskutovali s hlásícími cyklisty o způsobu zápisu jmen do tabulek, o přiřazování cyklistů do cyklistických klubů, o způsobech oprav chybných hlášení i o pravosti hlášených údajů. Nikdy mě předem nenapadlo, co všechno může být nejasné a kvůli čemu může přijít oprávněná stížnost. Přicházely i stížnosti neoprávněné, ale ty byly jednoznačně v menšině a stejně se vždycky podařilo dospět k přátelské dohodě a proběhlá diskuse pomohla vylepšit celkový systém Kilometrů KPO.
Prožili jsme spolu i mnoho příjemného a na Kilometry jsem často myslel při jízdě na kole - kolik jich asi zase přibude a bylo mi u čerta jedno, že to nikdy nebude tolik, jako u lídrů Dvorany Slávy. To jsou velké pozitivní vzory. Bylo příjemné potkat neznámého cyklistu na silnici nebo v terénu, který když viděl na dresu nápis KPO, zavedl řeč na Anketu Kilometrů KPO. Bylo příjemné sledovat množství cyklistů, kteří pravidelně evidují své kilometry, aby je nahlásili a porovnali s ostatními. Bylo vzrušující obdivovat, kolik kilometrů jsou schopni najezdit ti nejlepší za měsíc či za rok. A bylo děsivé, když vím, jak dlouho trvá ujet 20 km, představit si kolik času musí tedy ti nejlepší strávit na kole.
Tento ročník sice nebyl z pohledu celkových hodnot nikterak výjimečný. Celkový počet Kilometrů nahlášených za rok všemi hlásícími nebyl historicky nejvyšší. Stejně tak průměrný cyklista najezdil sice v roce 2021 hodně, ale opět nikoli historicky nejvíce. Výjimečný výkon byl však podán mezi jednotlivci. Ta absolutně nejlepší posledních let, Kateřina RUSÁ, dosáhla v posledním roce historicky nejvyšší hodnoty ročních Kilometrů. Překonala v roce 2021 hranici 50 000 km.
Úplně konkrétní výpočet pro tu nejlepší cyklistku z tabulek Kilometrů KPO vypadá děsivě, protože musela strávit na kole 2 000 hodin, aby najela 50 000 km za rok průměrnou rychlostí 25 km/h a do toho se nesmí započítávat stání u semaforu. To je pravděpodobně asi o 200 hodin více, než kolik strávila v práci. Ale zase na druhou stranu, po odečtení dalších 8 hodin spánku denně zbývá průměrně stále ještě téměř 6 hodin volného času na den. V té době se dá docela dobře umýt, vyčistit zuby, najíst se, opravit kolo nebo je zavézt do servisu, převléknout se z pyžama do cyklistického a pak zpět do pyžama a v neposlední řadě i zastavit u toho semaforu. To se zdá, že je možné celkem v klidu stíhat. Tak proč bychom i my ostatní nemohli jezdit tolik kilometrů, když to časově tak dobře vychází. Pravda, už se s tím nebudeme moci pochlubit v tabulkách Kolokilometrů KPO. Ale i tak to bude mít smysl, protože dnes je více možností prezentace svých sportovních úspěchů.
Po dlouhé a důkladné rozvaze jsme došli k důležitému závěru, že svět nyní dospěl do jiných úrovní komunikace. Na svém začátku, před 21 lety, měly Kilometry KPO význam příslušnosti ke skupině, sounáležitosti, možnosti porovnat své výkony s ostatními a byly velmi důležitou podporou naší společné vůle. Od roku 2000 se výrazně proměnil internet a sociální sítě, které byly tehdy v plenkách, jsou dnes zcela běžnou součástí všech tréninkových aplikací a sporttesterů. Dnes je větším problémem sociálním sítím uniknout, než získat on-line motivační a výkonnostní podporu. Anketa Kilometrů KPO splnila důležitý úkol v pionýrských dobách nedostatku propojenosti a příležitostí ke srovnávání a dnes ráda uvolní místo svým mladším následovníkům.
Dostali jsme mnoho emailů s podporou, když byly Kilometry KPO na počátku minulého roku dočasně přerušeny a přišlo i mnoho hezkých emailů, když jsme s nádechem lítosti oznámili definitivní ukončení Ankety. Děkujeme Vám za podporu i shovívavost.
Myslím, že bych si zasloužil dva dny volna, jako při úmrtí v rodině.
Avšak hlavu vzhůru. Cyklistika tu bude dál, i když Kilometry KPO už tu s námi nebudou.