KPO
Kilometry 2021 - listopad
sečteno a uzavřeno
21. ročník
ankety
Cyklisté a motoristé, vždy bezpečně a ohleduplně k sobě navzájem.
Znám silnice a provoz na nich z cyklistického sedla z pozice za řídítky i z pohodlné sedačky za volantem. Na kole najezdím asi 10x méně než v autě. Přesto se potkávám na kole s nebezpečným a bezohledným jednáním motoristů kolem mne častěji, než s problematickým chováním cyklistů, když jedu v autě. Částečně to může být zapříčiněno mou velkou motoristickou tolerancí vůči cyklistům na silnicích. A právě to ve mě upevňuje myšlenku, že všechny nepříjemné situace vznikají z nedočkavosti a netolerance těch rychlejších a silnějších - tedy aut.
Kdo se někdy dostal jako doprovod do cyklistického pelotonu, dobře ví, jak snadné je správné a bezpečné předjíždění kola. Chvilku trvá na to přijít, ale pak se tyto zkušenosti hodí pro celý život. Rozdíl rychlostí kola a auta je tak ohromný, že k předjetí je potřeba jen kratinká vzdálenost. Kolo je možné předjet bezpečně kdykoliv mezi dvěma zatáčkami. Ovšem nevhodné je to za každou cenu i v nepřehledné zatáčce. To si pak nedočkavý řidič, překvapený protijedoucím autem, vybere pro něj menší zlo a rozhodne se vytlačit cyklistu do škarpy. Kdyby počkal s předjížděním jen několik vteřin, mohl se toho vyvarovat. A tak základním ponaučením je, že trpělivost se vždycky vyplácí a stačí počkat jen pár sekund.
V souvislosti s tím si představte podobnou, ale spíše komickou situaci. Jedete na kole běžným českým městem a blížíte se k retardéru u přechodu. Daleko široko nikde žádný chodec. Tedy přidáte nad 25, abyste retardér ladně přeskočili. A v tu chvíli Vás na brzdy předjede "ňákej ignor" v autě, zpomalí na 10 kilometrů v hodině a zajede úplně k obrubníku, aby se pravými koly vyhnul hrbolu. Pokud se cyklista v této chvíli neudrží na uzdě, může řidič pochybovat o zdravém rozumu cyklistově, kterého předjíždí v posledních pár sekundách už podruhé a celkem zbytečně. Na čí straně je pravda a kdo se zachoval nesprávně, rozhodněte sami.
Já raději vždy předpokládám, že to nebyl zlý úmysl, ale spíše projev řidičovy neschopnosti rychlého správného úsudku. Trpělivost, neustálá pozornost, rychlé rozhodování a správná představa o vnějších rozměrech vozidla jsou pro bezpečnost provozu zásadní. Dnes se ovšem řidičák dává téměř každému.
Přes to všechno se mi zdá, že pirátů silnic za posledních 30 let ubývá i navzdory celkovému houstnutí dopravy a tak se snad můžeme těšit na mírný pokrok v mezích dopravních předpisů.
Milí řidiči, mějte rádi cyklisty - my máme rádi vás, neboť zvláště v tomto vánočním čase věříme, že nejste zlí, ale jen neschopní ovládat sebe a svá vozidla.
Průměrný cyklista, hlásící nám své Kilometry 2021, najezdil v listopadu 455 km. V říjnu to bylo 682 km, v září 883 km, v srpnu 826 km, v červenci 853 km, v červnu 736 km, v květnu 857 km, v dubnu 717 km, v březnu 618 km, v únoru 512 km, v lednu 524 km, v prosinci 2020 548 km, v listopadu 665 km, v říjnu 744 km, v září 819 km, v srpnu 957 km, v červenci 963 km, v červnu 874 km, v květnu 894 km, v dubnu 945 km, v březnu 737 km v únoru 577 km, v lednu 533 km.
Průměrný cyklista, hlásící nám své Kilometry 2021, má v tomto roce již najeto 6 458 km.
Celkově je v tabulce Kilometrů 2021 nahlášeno 858 884 km, z toho 43 183 najetých v listopadu.
Nejlepší v tomto roce:
1. místo obsadila Kateřina RUSÁ (-) s hodnotou 45 506 km, na 2. místě se umístil
Cyklorudo SKLENÁR (Cykloborci Blaváci-SK) s hodnotou 26 547 km a 3. místo obsadil
Karel SOUČEK (Vinohradské šlapky) s hodnotou 24 417 km.
Nejlepší v tomto měsíci:
1. místo obsadila Kateřina RUSÁ (-) s hodnotou 4 188 km, na 2. místě se umístil
Dan ULRICH (Cyklo Team Bašť) s hodnotou 2 092 km a 3. místo obsadil
Cyklorudo SKLENÁR (Cykloborci Blaváci-SK) s hodnotou 1 779 km.
Nejlepší kluby:
1. místo obsadil 44-členný klub Vinohradské šlapky s hodnotou 360 043 km, 2. místo obsadil 36-členný klub
KPC Kralupy s celkovou hodnotou 183 549 km a 3. místo obsadil klub
Cykloborci Blaváci-SK s 3 členy a se součtovou hodnotou 36 068 km.
V hodnocení průměru kilometrů na člena týmu se na 1. příčce umístil 3-členný tým
Cykloborci Blaváci-SK s 12 023 km na člena, 2. místo obsadil 44-členný tým
Vinohradské šlapky s průměrem 8 183 km na člena a na 3. místě najdeme 36-členný tým KPC Kralupy s 5 099 km na člena.
V hodnocení průměru kilometrů velkých týmů na člena týmu se na 1. příčce umístil 44-členný tým
Vinohradské šlapky s 8 183 km na člena, 2. místo obsadil 36-členný tým
KPC Kralupy s průměrem 5 099 km na člena a na 3. místě najdeme 6-členný tým Cyklo Team Bašť s 3 172 km na člena.
Do Dvorany Slávy si tento i v tomto zimním měsíci udělala Kateřina RUSÁ (-) nový záznam s hodnotou 4 188 km.
Dvorana slávy Kilometrů KPO |
|||||
Absolutní pořadí |
Jméno | Tým | KM | Měsíc | Body pro SuperPořadí |
1 | SOVÁK Pavel | cyklotrénink-františek trkal | 5 310 | březen 2011 | 188 |
2 | ČERNÝ Karel | Vinohradské šlapky | 5 278 | říjen 2020 | 187 |
3 | RUSÁ Kateřina | - | 5 210 | červenec 2021 | 186 |
4 | SOVÁK Pavel | Choceň | 5 104 | září 2010 | 185 |
5 | RUSÁ Kateřina | - | 5 010 | červenec 2020 | 184 |
Kompletní Dvoranu Slávy naleznete zde.
Pravidelné velké výkony jsou hodnotnější než ještě větší náhodné výkony.
Proto k základní Dvoraně Slávy uvádíme ještě doplňkové "SuperPořadí", které zohledňuje jak často a jak vysoko se ve Dvoraně Slávy cyklista objevuje.
SuperPořadí Dvorany Slávy Kilometrů KPO |
||||
Super Pořadí |
Součet bodů za pořadí |
Jméno | Tým | Počet účastí ve Dvoraně Slávy |
1 | 4 983 | RUSÁ Kateřina | - | 38 |
2 | 3 176 | SOVÁK Pavel | BMC | 23 |
3 | 2 928 | MYNÁŘ Václav | Opava | 33 |
4 | 1 334 | SKLENÁR Cyklorudo | Cykloborci Blaváci-SK | 21 |
5 | 1 260 | ČERNÝ Karel | Vinohradské šlapky | 9 |
Kompletní SuperPořadí Dvorany Slávy naleznete zde.
Ale stejně obdivujeme všechny, kteří se kdykoli ve Dvoraně Slávy alespoň objevili! Proboha jak to ty lidi dělají?
Přátelé, KPO děkuje všem, kteří nahlásili svá
"čísla".
Nyní se pokuste vytrvat a na začátku každého následujícího měsíce
nahlaste další údaje.
Uzávěrka prosincových Kilometrů je 15. ledna
2022.
Na začátku ledna Vám pošleme e-mailem krátkou připomínku.
Upozornění:
Kilometry na trenažéru se započítávají
do Kilometrů 2021.
Nemá-li trenažér tachometr, je stanoven přepočet: 1 hodina
= 20 km
Pozor,
hlásí se vždy celkové Kilometry najeté od počátku roku
(příště tedy za období
od 1. ledna do 31. prosince 2021)
a Kilometry najeté v prosinci 2021.
A teď se
již nenechte rušit a podívejte se, jak jste se umístili v porovnání s ostatními,
nebo si prostudujte v mapě svou příští trasu...