Ohlédnutí za sezónou 2005: Vít Černý (Modřanský blesk)

 

V prvním listopadovém týdnu jsme s reportážním diktafonem zpovídali také vítěze kategorie Hobby poháru KPO Časovek do kopce 2005, který se při své úvodní závodní sezóně soustředil především na náš pohár. Při jeho důslednosti, s jakou kráčel za celkovým prvenstvím, bude jistě velkým příslibem pro příští sezónu v kategorii Ultra.

 

foto
foto: Pavel Dopita, http://dopitak.webzdarma.cz/Hlasna2005Treban/index.html


 

No já tu mám na tebe připravený takový body…

Ajajaj, takže proběhla příprava.

Začněme třeba tím, co právě děláš (listopad) jako cyklista, jako sportovec. Je po sezóně, sice není úplně zima… jezdíš?

Já jsem skončil koncem října. Skončila moje cyklistická sezóna a začal jsem posilovat partie, který byly v průběhu roku zanedbaný, takže posilovnička.

Tyjo až takhle zodpovědně?

Já jsem dřív posiloval hodně a kolo byl doplněk, takže teď je posilovna mimo sezónu doplněk k tomu kolu, takže teď mám měsíc. Už to bude končit, docela to uteklo, ten měsíc a musím dát dohromady nějakýho zimáka a od prosince začnu najíždět.

Pojď to ještě trochu otočit a podívat se nejdřív na uplynulou sezónu a podívat se, jak se ti dařilo. U nás v Časovkách dobře, ale určitě jsi jezdil i něco jinýho.

No to bych zrovna nerozváděl (smích), protože já jsem si byl vyzkoušet jenom UAC, ale vzhledem k mý technice jízdy z kopce to dopadlo katastrofálně (smích). Z kopce mi v prvním kole balík ujel. Tam byly zatáčky a rozbitá silnice, Mnichovice a pak už jsem je nedojel a tak jsem to po čtvrtým, nebo pátým kole zabalil.

V kategorii Hobby ty lidi nejsou většinou obecně známí, tak bysme možná mohli zabrousit ještě dál, k tomu co předcházelo týhle sezóně, jak dlouho jezdíš a tak.

No na silnici jezdím asi sedm let. U mě to bylo vždycky hodně propojený s takovou tou cyklistickou technikou a s těmahle věcma, což mám teda hodně rád a hltám tyhle informace. Těch pět šest let jsem jezdil řekněme 4 000 km ročně. Žádných závodů jsem se neúčastnil. Jezdil jsem od mostu…

No ale tam se závody řešej, tak jak to, žes tak dlouho nic nezkusil?

No protože jsem viděl jak na tom jsou ty lidi od mostu a já jsem dělal jiný sporty, kolo bylo jen doplněk, aby se člověk zbavil tuků. Loni mě to chytlo víc a najel jsem asi 7 a jel jsem první závod, Pražskýho Krále, no závod v uvozovkách. No a letos jsem si řekl, že ostatní sporty půjdou stranou a že se budu věnovat tomuhle.

Hmm. Dobře a když teda vezmeme sezónu 2005, co považuješ za úspěch?

Nejlepší byly asi Všenory, jak se jede na Jíloviště. Ta mi sedla ani nevím jak.

No, myslel sem spíš hromadný závody. Naše Časovky jsou přeci jen hodně specifický v tom, že jsou kraťoučký.

No jak jsem říkal, jel jsem akorát ty Mnichovice (smích).

Jinak žádnej hromadnej? Ani třeba z CKKV?

Já jsem se soustředil jenom na ty Časovky. Mnichovice, to jsem si byl jenom vyzkoušet, abych si zkusil závodění, jak to tam chodí a zjistil jsem, že to zas až taková sranda není, tak jsem si řekl, že se budu věnovat jen těm Časovkám a nějakýmu tréninku a nechám to až na příští rok.

Dobře a co třeba opačně, z toho cos jel, stalo se, že se ti to nějak proti očekávání nepodařilo?

No relativně se dařilo všude, ale z mýho subjektivního pohledu byla nejhorší ta dlouhá Časovka, jak pršelo.

Roblín

Karlík a Roblín, obě dvě byly slabší. Já jsem na to šel hrozně strategicky, několikrát jsem si to vždycky zkoušel a říkám, že to nesmím napálit, budu šetřit síly a člověk jel, rozvrhoval, rozvrhoval, pak byl cíl a ani se nezadejchal, v porovnání s ostatníma závodama, takže to bylo slabší.

Pojďme na techniku. Na čem v současný době jezdíš?

Jezdím na RB-čku, to kolo je známý, protože je takový maličkatý. Když jsem to vybíral, tak, protože jsem strojař a vím jak to chodí, jsem se to snažil optimalizovat, aby to bylo co nejtužší a co nejlehčí a vyšlo mi, že ten rám prostě musí být menší. Zase aby to něco vydrželo, protože když ten rám při výrobě odlehčuješ, tak se zákonitě ztenčují ty stěny a klesá tuhost. Když koupíš něco super lehkýho, tak to zase nevydrží a i s tou tuhostí je to pak horší. Takže menší rám mi vyhovuje. Najel jsem na tom i nějaký delší trasy. Takže RB s klasickejma kolama, v zimě na to chci dát desítku Duru. Jsem s tím spokojenej.

Když máš menší rám, doháníš to třeba delším představcem?

Mě vždycky seděly spíš kratší představce. Vždycky mi připadalo, že jsem na tom byl nataženej. Já mám představec 110 a řekl bych, že jsem na tom nataženej normálně. Když jsem se ptal lidí, jestli si myslej, že… tak říkali, že je to normální.

Sledoval jsi náš biomatematický model? Nejel jsi časovku v Chýni, takže si tam nemohl být zapojenej.

Tohle jsem sledoval. Vždycky si to čtu, tyhle záležitosti mě zajímají, ale ještě budu muset prostudovat, jak to funguje. Pro příští rok uvidíme. Ono se to dělá vždycky z toho CKKV…

Ne, ne, ne, to není podmínka. My prostě pro vstupní hodnoty potřebujeme hodnoty ze dvou typově odlišných časovek, ideálně kopec a rovina, a ta Chýně CKKV se nám hodila.

A kdo od vás vlastně tenhle model dělal?

Vytvořil to Petr Jiříček (KPO), to je ten, co se po poslední Časovce na Kopanině staral o zamykání kol při vyhlašování výsledků v hospodě. Matematik, kterej dokázal tohleto podle mých představ vytvořit. Lehce jsem mu to nastínil a on to vytvořil (smích). To vzniklo z nějakých posezónních debat a postupně to vykrystalizovalo do současný podoby.

Připadá mi, že to nemůže být vypovídající, protože se tam zanedbá strašně moc vlivů a…

Jasně, tak hlavně je to zábava, ale nestojí to na vodě. Když tam třeba někomu vyjde zásek půl minuty a ty víš, že si po jízdě stěžoval jak to nejelo, nebo co se dělo na trati...  Jak kdy a jak komu.

Kdybych se na to podíval z hlediska letošního roku pro mě, tak já jsem v tom prvním závodě… no nato, že to byl můj první závod, tak to dopadlo dobře, ale když jsem se podíval jaký lidi byli přede mnou a který jsem potom v červnu všecky porážel, tak u mě by to asi moc nefungovalo. Já jsem měl nárůst výkonnosti až potom.

No to je druhá věc, že se to všechno odvíjí z výkonů na začátku sezóny, kdy se spousta lidí teprve rozjíždí.

Já to svoje závodění vidím na příští a přespříští sezónu a pak už mě asi úplně pohltí pracovní nasazení.

Tak to si to musíš ještě pořádně užít, příští rok. Plánuješ to nějak? Kde s tebou budou moct ostatní změřit síly?

Chtěl bych objet všechny Časovky, ale bavil jsem se s Tomášem Okrouhlickým (Bike Team), který to chce jezdit taky, takže na nejvyšší metu nepomýšlím (smích), ale kdoví co bude. Třeba se tam objeví člověk, o kterým jsme letos nevěděli.

Tomáš byl nekompromisní. Jednu sezónu byl bezkonkurenční v Hobby a rok nato kraloval v Ultra. To tu ještě nikdo nepředvedl.

Já jsem se díval na jeho výsledky, co měl v Hobby a porovnával jsem to s těma svejma, co jsem měl letos a tam to byly dvaceti vteřinový rozdíly, který mi dával na dvou třech kilákách, takže to bylo šouplý trochu jinam, ale ono taky záleží, kdo tam bude jezdit.

A hromadný?

Asi ten UAC, to je nejblíž, protože nemám auto a je komplikovaný se na závod dostat. UAC, nevím jestli jako příchozí, nebo se tam přihlásím, možná CKKVčko.

Bezva. Tak jo, dík moc za rozhovor.

NAVRCHOLU.cz