VI. ročník poháru Časovek do kopce: vyhodnocení ankety

Pohár Časovek do kopce v cyklistické sezóně 2005 je za námi, ale pojďme si jej připomenout ve výsledcích ankety, která je neodmyslitelně součástí závěru každého ročníku. Získáváme tak podněty pro další směšování vývoje našich závodů. V letošním roce se pomocí internetu, nebo anketních lístků po posledním závodě, k závodům VII. ročníku vyjádřilo 71 respondentů.
V první otázce jsme zjišťovali, jak jezdci hodnotili jednotlivé tratě:

Hodnocení vyznělo velice vyrovnaně a všechny tratě se vešly do rozmezí pěti desetin. V sezóně 2005 se jezdcům nejvíce líbila rychlá trať v Karlickém údolí. Mezi závodem a anketou uběhlo patrně dost času na to, aby respondenti pozapomněli na opravdu silný protivítr, který nás při druhém závodě potrápil. Hlásná je krátká, ale výživná klasika a připadlo ji stříbrné místo a bronzový post na pomyslných stupních obsadila náročná úvodní Třebotovka s tradičně nevyzpytatelnými podmínkami. Letos se po loňsku opět dočkala příznivého počasí (vzpomeňme však na sněžení (!) v sezónách 2002 a 2003) a na hodnocení se to projevilo. Kandidátů na třetí místo však bylo ale víc a v minimálním odstupu čtyř setin letos zabodovala při své premiéře nová trať v Radotíně u Ski a Bike Centra a stejným ziskem také závěrečná Kopanina. Ta si letos, patrně díky skvělým podmínkám, velmi polepšila. Následuje Roblín a hodnocení uzavírají s malým odstupem Všenory, kde bohužel byla hustota provozu oproti minulým ročníkům opět o něco vyšší.
V druhé anketní otázce jsme naposledy zjišťovali, jakým způsobem se cyklisté dozvídají o závodech. Internet pochopitelně nabízí největší možnosti a do budoucna je již tato otázka bezpředmětná, ale při pohledu na ankety minulých ročníků je vidět, jak se každým rokem poměr ve prospěch internetu měnil:

Do stejné oblasti byla směřována i třetí otázka, kde jsme zjišťovali, jak se účastníci zajímají o kompletně zpracované výsledky a jakým způsobem s nimi dále nakládají. Internet pochopitelně vítězí. Většině dotazovaných (62%) stačí, že vědí, kde výsledky najdou a studují je přímo na našich stránkách. 22% si výsledky ukládá ve svém počítači a 14% procent preferuje klasickou tištěnou formu. Pro vysvětlení uveďme, že oněch záhadných 1,4% procenta, kteří se k výsledkům dostávají jinak, jsou letos jen členové organizačního týmu, kteří se podílejí na procesu zpracování dat a umístění na web:

    Velkou radost nám i letos přinesla otázka, ve 
které jsme se dotazovali na trénování na jednotlivých tratích. Zvýšenou 
koncentraci známých tváří v oblastech, kde se má konat následující pohárový 
závod, už s potěšením pozorujeme několikátou sezónu, avšak více než 90% 
účastníků (loni 80%) - devět z každých deseti - kteří neponechávají nic náhodě… 
to nás skutečně ohromilo. Celých 23% z nich pak pro optimální výkon doslova 
pilují každé šlápnutí:
 

    Týmové hodnocení evidentně baví nejen členy 
početných týmů. Téměř 80% účastníků hodnocení sleduje a skoro polovina všech 
účastníků nabádá své kolegy, aby přijeli bodovat pro svůj tým:
 

    Další, poměrně zásadní otázka, se týkala 
dělení kategorií mužů do 39 let na Ultra a Hobby, která vyzněla nečekaně 
jednoznačně pro zachování rozdělení:
 
    Předposlední dotaz se týkal Biomatematického 
modelu (BMM) - metodě matematického modelování výkonů jezdců. V sezóně 2005 jsme 
pomocí ní podruhé zkoumali, jak se jednotlivým jezdcům dařilo na pohárových 
tratích. Letos jsme trápili jezdce novější verzí. Oproti loňsku stoupl počet 
zapojených jezdců a snížil se počet těch, kteří o BMM nikdy neslyšeli. Těch, 
které metoda stále nepřesvědčila, zůstává zhruba stejně.:
 

    Poslední dotaz vyzval respondenty, aby sami 
sestavili příští ročník poháru Časovek do kopce. V nabídce tratí figurovaly 
kopce, kde už pohárový závod proběhl a do budoucna je považujeme za perspektivní 
(bohužel, některé z historických tratí jsou už kvůli provozu nepoužitelné). 
Pochopitelně byla možnost navrhnout i tratě nové:
 

Přání jezdců zohledníme spolu s dalšími organizačními hledisky při přípravě příštího ročníku. Také tipy na nové tratě důkladně prozkoumáme a budeme na ně pamatovat při přípravě VIII. ročníku poháru, pro který již nyní chystáme opět několik novinek.
Děkujeme mnohokrát za účast v anketě.
Michal Malášek, KPO