IV. ročník poháru Časovek do kopce

    To nejlepší z loňska a něco navíc. Tato myšlenka nás stále provází při přípravě závodů poháru Časovek do kopce. Letošní tratě slibují mimořádnou náročnost a to i přesto, že počet závodů jsme snížili na 7 (o prázdninách je jen jeden závod).

Organizační pravidla byla rozšířena o několik pokynů:
- pravidlo zdůrazňující povinnost účastníků jet při pravé krajnici (zkracování levotočivých zatáček = diskvalifikace)
    (jde nám o maximální bezpečnost závodníků i fair play podmínky pro všechny).
- závodníkům se započítává jedna jízda. V případě problémů na trati lze povolit náhradní jízdu.
- 10 minut před startem závodu sraz všech účastníků závodu v prostoru prezentace. Od této doby je povoleno projet cílem pouze při závodní (měřené) jízdě.
    (v předchozích ročnících se často stávalo, že jezdci s vyššími startovními čísly si projížděli před vlastní měřenou jízdou celou trať a komplikovali tak práci časoměřičům v cíli).
- maximální počet závodníků je omezen na 199
    (počet, na který je dimenzován vyhodnocovací software a výdrž baterií časomíry).

Rozdělení kategorií přináší také několik změn:
- názvy jednotlivých kategorií jsme lehce pozměnili tak, aby byly výstižnější.
- prvním kritériem pro zařazení do kategorií je věk závodníka, který dosáhne v letošním roce. Kategorie ULTRA zůstává vyhrazena registrovaným závodníkům a jezdcům se závodnickou minulostí do 39 let. Příchozím bez závodnické minulosti ve věku do 39 let je určena kategorie HOBBY
    (v letošním ročníku nebudeme rozlišovat typ kol. Vzhledem k evidentnímu úbytku pravidelných startujících v dosavadní kategorii MTB a zcela rovnocenné výkonnosti se startujícími v dosavadní kategorii silniční nebudeme vyhlašovat samostatnou kategorii MTB. Účastníci na horských kolech startují v kategorii, do jejíchž kritérií spadají).
-
přibývá nové pravidlo, podle něhož tři nejúspěšnější z loňské kategorie HOBBY (v tomto případě ze "Silniční" loňského ročníku) automaticky postupují do kategorie ULTRA, i když nejsou registrovanými závodníky.
    (sportovní úroveň Časovek natolik postoupila a úroveň špičky hobby „Silniční“ kategorie byla natolik vysoká, že pro další cyklistický růst těchto borců jde o logický krok. Předpokládáme, že pro ostatní v HOBBY kategorii to přinese motivaci k atakování uvolněných pozic a zvýšení atraktivnosti).
-
účastníci ve věku 40-49 let budou startovat v kategorii M40+ (doposud "Maestro"). Tato kategorie bude nově vyhlašována také ihned po závodě.
- účastníci nad 50 let budou startovat samostatně v kategorii M50+ (doposud společně se ženami "Žen-Sen").
- ženy budou vyhodnocovány samostatně.

Systém bodování zůstává beze změn, avšak:
- z celkového počtu 7 závodů se započítává do konečného bodování kategorie jen 5 nejlepších výsledků. Do absolutního pořadí se počítají všechny body
    (od započítání jen 5 nejlepších bodových zisků si slibujeme zvýšení dramatičnosti ve všech kategoriích a spravedlivější hodnocení kvality výkonů před kvantitou účastí).
- v soutěži týmů se započítávají výsledky ze všech závodů. Stejně jako doposud se započítávají body tří nejlepších z týmu v absolutním pořadí, nově přibývá bod za každého člena týmu
    (bod za člena týmu umožní všem účastníkům zapojení se do týmového hodnocení a i ze zadních pozic podpořit svůj tým).


Tratě IV. ročníku
Pro představení letošních tratí jsme zvolili formu rozhovoru s ostřílenými matadory časovkových tratí. Dále tedy v tradičním doslovném přepisu

foto

Sešli jsme se, jak se to tady jmenuje? "U Váhy", v restauraci "U Váhy". Já, tedy Michal Malášek (KPO), jakožto organizátor Časovek do kopce a proti mně elita letos již neexistující Silniční kategorie - trojnásobný vítěz poháru Jirka Sladký (KPO) a Petr Okruhlica (CKKV), který byl loni celkově třetí. Dále byl pozvaný loni druhý Michal Chvojka (Scorpios 77), který však bohužel nemohl přijít, neboť právě finišoval proti mnohem neúprosnějšímu chronometru státních zkoušek.
Zběžně jsem hochy seznámil se změnami, které chystáme pro letošní ročník. Asi nejdůležitější pro ně je to, že tři nejúspěšnější, z předchozího ročníku v kategorii silniční přestupují do kategorie ULTRA...

Jirka Sladký: Hurá!

Michal Malášek: (smích) tak to byl Jirka, co na to Petr?

Petr Okruhlica: No já to nebudu zatím komentovat, ale myslím si, že to pro mě bude na ty časovky trošku takový psychický uklidnění, že to bude takovej závod, kterej si člověk projede jen tak pro radost a nebude se tak nervovat.

To jsem rád, že to berete takhle (smích). Tak tohle je jedna ze změn v pravidlech, ostatní popíšu jinde. No a přistupme k jednotlivým tratím letošního IV. ročníku, jo jinak Na zdraví...

Na zdraví...

Na zdraví...

Na skvělé výkony...

Na vítězství v ULTRA (smích).

    tak pánové, povídejte... (přišel číšník, abychom si objednali k jídlu.

Já bych si dal ten nakládanej hermelín.

Ty jo, vy jste fajnšmekři, já si nedám, děkuju.

    nic, jo?

Takže. Prvním letošním závodem bude náročná TŘEBOTOVKA - 1. závod - 6.4.2002.

Oblíbená Petrova (smích).

Já jsem si vypsal pár výsledků, takže Jirka byl druhý, Petr v loňském premiérovém závodu na Třebotovce zvítězil. Jaké je tedy vaše hodnocení této tratě? Začneme od vítěze Petra.

Já nemůžu tuhle trať a loňskej závod hodnotit jinak, než určitě pozitivně. Ta trať se mi i velice líbí, protože to stoupání je i v rámci ostatních časovek... je to krásnej kopec. Hlavně ta první polovina. Mně se to velice líbilo... a povedlo se (smích).

a Jirka?

Já sdílím Petrův názor, že je to pěkná trať, pěkně prudká, člověk se na ní pěkně potrápí. Tak to má bejt, no a doufám, že letos pojedu rychlejc než Petr (smích).

Dobře, takže půjdem dál. Druhá trať bude stejně jako loni Karlické údolí, neboli KARLÍK - 2. závod - 11.5. Co máte k téhle trati? Já se podívám na loňský výsledky, Jirka byl 5., Petr až 10. Tak a pro změnu začnem od Jirky.

Já doufám, že se nám pojede oboum líp než loni. Jinak Karlík to je klasika, to už se jelo dvakrát. Je docela pěkná, ale je důležitý, aby si ji lidi zajeli, protože ona je taková nečekaná, ke konci se zdá, že by to mělo jet rychle a ono to nějak furt nejede, takže rada pro ty, kteří to ještě nejeli ať si to dvakrát třikrát naplno projedou, protože ten konec, ačkoli se zdá že je to... nebo ne úplně konec, ten je z kopce, ale ten kus před koncem...

Počkej, před koncem je to přeci nejprudší??

??... joooo promiň... Karlický, já říkám Vonoklasy, já myslel do Vonoklas...

ne, ne, ne.

Tak to vymažeš, že jo, takže začínám znova (smích).

No asi nevymažu, to by nebylo autentický (smích).

Jo, promiň. No já to beru loni jako úspěch, protože já jsem měl v noci 38 horečku, ještě, protože jsem byl tři dny předtím na soustředění s CKKV. Nějak jsem to přehnal, moc jsem jezdil, že jsem byl tak vyčerpanej, až jsem z toho byl nemocnej, takže jsem se ráno probudil celej zpocenej, ale říkal jsem si, že musím jet, abych nahnal nějaký body a pátý místo mě velice příjemně překvapilo. Normálně bych bral 5. místo jako neúspěch, ale loni jsem byl spokojenej. Takže to je k hodnocení loňskýho výkonu a ta trať... trať je pěkná. Rychlá, chtělo by to na to asi lehátko (hrazdu), který já nepoužívám, protože bych z toho určitě spadnul. Pro ty, kteří je na kole mají a umějí na něm, je to výhoda, ale jinak... dá se to jet kolem třicítky, no spíš míň, lehce pod třicet, průměr v tý první části a pak se to zase zalomí hezky nahoru a člověk se zase pěkně potrápí, takže... jo dobrá trať, nejezdí tam moc auta, v lese... dobrý.

Co Petr?

No k týhle trati... V podstatě si myslím, že mně úplně nevyhovuje, protože mám radši trochu prudší kopce, ale...

Desátý místo, to byl asi tvůj nejhorší loňskej výsledek. Nemám to teda zjištěný, ale podle tvý výkonnosti tipuju, žes byl vždycky vejš.

Určitě jsem byl vždycky vejš. Myslím, že to bylo ovlivněný, i když jsem neměl horečku jako Jirka (smích), že po tom soustředění CKKV jsem teda ... (smích) Už jsem toho měl dost, takže to nebylo ideální, ale znova opakuju, ta první část, nebo ty dvě třetiny po té rovinatější části mi to tolik nejede, ale zase si myslím, že pro ostatní lidi to bylo příjemný zpestření časovek. Takže určitě si tahle trať své místo zaslouží.

    tři, čtyři - okólo Hradce, v malé... (vedle u stolu se vesele zpívá).

... ono je to docela citlivý, takže ta harmonika nebude vadit...

Dáme do toho rozhovoru nějakej wav, ne?

Další trať. VRANÉ - 3. závod - 2.6. , klasická trať. Počkej já se podívám na výsledky. Jirka tam byl jednou 5., jednou 3. a Petr loni 5. Tak od koho začnem? Mám to natočený k tobě, tak Petr.

Vraný, to je jedna z časovek, která se mi nejvíc líbí. Myslím, že stoupání je dostatečný a ...

... jenom do toho vstoupím, musíme se pokusit najít nějaký lepší prostor pro prezentaci. Tam na tý ulici to bylo už takový kritický a kdyby přijelo trochu víc lidí...

Je pravda, že to tam není ideální, ale potom ta trať... v lese, pěkný serpentýny... Jako myslím, že je to jedna z nejhezčích časovek.

Jirka?

Mně se taky líbí, protože má docela konstantní stoupání a je příjemný, že člověk jede furt stejně, rytmus se moc nemění... taková trošku náročnější, takže jsem spokojenej s tím, že bude, no a ... jo, dobrý.

Děkuju.

To vypadá pěkně, dobrou chuť, no já nevím, mám to stopnout, nebo? (Jirkovi a Petrovi přinesli objednané jídlo).

Já myslím, že můžem pokračovat, maximálně naprskáme do mikrofonu...

Následuje loňská nejtěžší trať, ČERNOLICE - 4. závod - 14.7. Tak máme to otočený k tobě Jirko.

No Černolice, to je pěkný maso. Tam se mi to líbí, protože to je kopcovitá trať a ty mám taky radši, jako Petr. Loni mě tam trošku chytla smůla, že jsem jel v dešti, zatímco v tu dobu můj největší sok Michal Chvojka už startoval na konci bez deště, takže ten rozdíl byl určitě tím, ty tři čtyři vteřiny, který mě dal Michal, jak si vzpomínám...

Kapky tě zbrzdily (smích).

Jinak ta trať je dobrá. Trošku je náročnější to místo, kde je rozbitá silnice, ale tam se stejně moc rychle nejede, protože za tou odbočkou doprava na Černolice už je člověk docela vyčerpanej. Ale jo, pěkný.

Petr?

No já si myslím, že tohle je tak jedna z těch nejzajímavějších a nejlepších tratí z mého pohledu. To stoupání ve střední části je lahůdka, která se na ostatních časovkách do vrchu těžko hledá a navíc je to součástí poháru i našeho CKKV, takže v týhle sezóně to bude i pro mě stěžejní závod a jsem rád, že tahle časovka tam je. V tý první části, to si pamatuju, že mi to moc nejelo, ale potom...

To jsou takový ty zrádný mírný stoupání, kde to moc nejede nikomu.

Přesně tak, ale ta střední část a závěr... Líbí se mi to.

Loni nás tam trochu překvapili, že tam udělali takový ty zpomalovací hrboly, ale naštěstí se ukázalo, že to nebyl nějaký větší problém.

To nebyl žádný problém.

To je pravda. Ty retardéry v závěru byly ale v prudkým úseku, takže se tomu dalo vyhnout.

A ještě na konci, kde má člověk malou rychlost (smích).

No já jsem měl teda velkou (smích).

Možná by vzniknul trochu problém, kdyby se tam zrovna předjížděli dva lidi...

Nenastalo to. Aspoň by ten rychlejší měl motivaci ještě více zrychlit a být tam dřív (smích).

To je pravda.

Klasika ROBLÍN - 5. závod - 8.9., tak třeba zase od Petra. Počkej, já se podívám jak si tam zajel. Loni si byl čtvrtej, předtím pátej a Jirka jednou třetí, jednou první, jednou druhej.

Hm. To to je taky jedna z těch rovinatějších tratí...

Připomínám, že letos bude den po Králi Šumavy, takže pro ty, kteří ho pojedou, to bude pěkný maso.

To určitě. Myslím, že maso to bylo i loni, protože to bylo druhý den po Vyčerpací štvanici (CKKV), takže člověk taky nebyl úplně nejčerstvější. Ta trať patří k těm nejdelším a je tam ten střední úsek, kde mám zase problémy, že mi to nejede... No a taky je to tam otevřený a foukal vítr, takže tím to bylo ještě náročnější, ale celkově si myslím... určitě do těch časovek patří.

A Jirka?

No Roblín mám skoro nejradši, protože jsem tam byl předpředloni druhej, předloni první, takže není divu. Ten výsledek loňskej mě poněkud zklamal, sice ne tím třetím místem, to by nebylo špatný, ale ten čas, kterej jsem dosáhl, byl asi o minutu horší, než předloňskej. Navíc Michal Chvojka mi tam dal skoro minutu, což bylo dost. Na druhou stranu to možná bylo i tím, jak říkal Petr, že to bylo den po Vyčerpací štvanici, která skutečně...

... byla hodna svého názvu...

No jinak co se téhle trati týká, myslím, že je skoro nejlepší. Je docela náročná, má stoupání, ale i ty roviny, i když né zas až tolik. Hodně dynamická a myslím si, že se tam musí jezdit hodně hlavou, moc to ze začátku nenapálit, protože je to dost dlouhý a pak ke konci ubývají síly. Určitě je dobrý si to několikrát projet. Já bych řekl, že tuhle trať mám skoro... nejradši. Asi nejradši po Cementárně (smích).

No osud Cementárny v letošním ročníku je takový, že ji odsunujeme do pozice záložní tratě. Kdyby z nějakýho důvodu nebylo možný závod uskutečnit na plánované trati, tak by se jelo v nejhorším tam.

Doufejme, že k tomu dojde (smích).

Já doufám, že ne (smích). Tak a přicházíme k nové trati Časovek do kopce - Hlásná Třebáň alias HLÁSNÁ - 6. závod - 28.9. Takže kdo? Máme to natočený na tebe Jirko.

No? To... to budou takový Černolice v kratším vydání. Tu trať celkem dobře znám, protože tam jezdim celkem často v rámci tréninku. Je hodně prudká. Kromě toho teda ještě záleží, kde bude přesně cíl.

Díval jsem se tam a s největší pravděpodobností to uděláme tam, co je ta čára vrchařské prémie z Ytongu. Hned na konci stoupání.

No, to je dobře. Je potřeba hodně šetřit síly na ten závěr. Ze začátku jet hlavou a pak trochu nohama (smích). Možná už tady radím budoucím soupeřům... špatně (smích), ale myslím, že tady to chce obzvlášť dobře si to několikrát projet, protože kdo to nezná, tak může mít problémy.

Já se jenom připojím, přestože teda výkony mezi vás nepatřím, ale tenhle kopec se mi nikdy nejel dobře, akorát teď nedávno, když jsme tam jeli s Jirkou a foukal nám do zad osmdesátikilometrovej vítr, tak to se dalo zajet (smích). No a Petr?

Já si myslím, že to je určitě dobrej kopec, jeden z nejprudších tady, ale taky nejkratších, takže bych možná trochu nesouhlasil tady s Jirkou, že hlavou. Podle mě se to musí napálit... a vydržet.

Uvidíme (smích).

Já jsem tohle jel asi dvakrát v rámci závodu Stodůlky - Karlštejn - Stodůlky. Je to pěknej kopec. Určitě se na to budu těšit.

Přicházíme k závěru – KOPANINA - 7. závod - 12.10., tu už jste oba jeli několikrát. Petr pátej, pak sedmej, Jirka pokaždý druhej. Petře?

Kopanina? Jako je to celkem můj oblíbený kopec, často tudy jezdím. Střední část se mi líbí, ale strašný problémy mám v závěru. Tam jak se to za Zadní Kopaninou zlomí... minule mě tam dokonce někdo předjížděl (smích) a ten závěr, takový to dlouhý táhlý stoupání, to je skutečně nekonečný.

Vždycky když tam jedu, tak si říkám, no tak to svůj osobák zlepším o hodně a ještě jsem ho nezlepšil (smích). Tam to trvá, to je strašný.

Já se vždycky zahltím pod to prudký stoupání a tam mi dojde... Jako trať mám rád...

Musíš jezdit hlavou... (smích).

... ale při tý časovce tam mám problémy. Nejede mi to tak jak bych chtěl.

A Jirka?

No, já Kopaninu miluju, protože po ní následuje ta hospoda, kde mě vždycky vyhlásej jako prvního, takže doufám, že to tak bude i letos (smích). No ale vážně... Ten kopec znám výborně, protože bydlím v Radotíně a velká část mých vyjížděk tady začíná a i moje oblíbené tréninkové kolečko, moje hodinovka, taky začíná tímhle kopcem. Líbí se mi a i zde musím říct, že je potřeba jet hlavou (smích) a myslím, že se mi to loni docela vyplatilo. Loni určitě, protože předloni, to jsem to napálil...

Právě jsem to chtěl připomenout. Srovnej ty dva závěry ročníků.

Předloni, to jsem to napálil ze začátku a už někde v půli toho kopce před Kopaninou jsem už měl co dělat a říkal jsem si, to není možný, to skončí nějak špatně. Nakonec jsem to nějak dokroutil až na to druhý místo, ale jenom asi dvě vteřiny před třetím. Teďkon tu poslední jsem jel víc hlavou, našetřil jsem síly právě, jak říká Petr, na to závěrečný stoupání a myslím, že se to opravdu vyplatilo, protože na prvního jsem měl ztrátu asi deset vteřin, ale na třetího zisk asi dvacet, což považuju za skvělej výkon. Je fakt, že jsem byl teda hodně motivovanej snahou, sice jenom teoretickou, která nezáležela jenom na mně, ale i na ostatních, se pokusit ještě zvrátit to první místo Michala Chvojky, což se teda nakonec diky bohu, podařilo (smích), nebo díky nohám... nejen mým, ale i některých mých soupeřů. Tímto děkuji i tady Petrovi, který zajel horší čas než já, ale lepší, než Michal (smích). Takže trať pěkná a pak ta hospoda, na konci, doufám, že i letos bude pro nás veselá.

No to je otázka, jestli to půjde udělat hned po dojezdu. Teď, když se nebudou započítávat všechny výsledky, tak to všechno propočítat někde na silnici v podřepu... Musíme to ještě zvážit, jak tohle uděláme.

No dívám se do svých poznámek jestli je tu ještě něco, k čemu by jste se mohli vyjádřit... Žádná zásadní změna nenastává, teda kromě toho, že jste přeřazení do kategorie ULTRA (smích).

Hurá... Ale to možná... Já jsem nakonec docela spokojenej, protože, jak říká Petr, takový ty nervy, jestli člověk získá o bod víc, nebo míň mě už letos trápit nebudou. Předpokládám, že na prvních místech ULTRA se držet nebudu a... jo ... co jsem to chtěl říct? Samozřejmě ta konkurence rok od roku zcela evidentně roste a jestliže jsem v prvním ročníku s tím moc práce neměl, předloni na konci už taky ne, tak v posledním ročníku to už bylo hodně nahnutý a spíš to vypadalo na druhý místo, než na první... a ti lidi, kteří tam začali jezdit, třeba ten Ondra, jak? Vojtěchovský (CČM), no asi není neporazitelný... tady kluci jsou taky hodně vysoko, Petr s Michalem, takže... Teď už to bude spíš na celkový pořadí spíš, než na pořadí v kategorii, takže jsem docela rád.

Jo a když je ten diktafon natočený na tebe, jaký máš plány pro letošní sezónu?

    Tady bych měl pánové pro vás takový zajímavý produkt... (nějaký homeless otravuje...)

    ...ééé...ne, děkujeme.

... Nóó, tak kromě vítězství v časovkách v ULTRA, si myslím, že vyhrát CKKV, UAC, no a tak do třetího místa v poháru ČSC (smích). No, ale jinak, když se vrátíme do reality, tak plány...

Máš nějakou letošní prioritu?

... Asi ani ne. Myslím, že to co jsem dosáhl loni, byl takovej nejvyšší bod, že se mi asi nepodaří zopakovat takovej úspěch, co se týče časovek i poháru CKKV, kde jsem skončil na 4. místě, takže moje přání pro tenhle rok je, abych dojel tenhle ročník bez nějakejch větších nehod a potíží zdravotních, což je asi nejhlavnější. No a co se týká umístění, byl bych rád, kdybych byl někde mezi prvními deseti v těch obou pohárech v celkovým pořadí, takže všechno co bude od desátýho místa vejš budu brát jako úspěch. Chtěl bych to ježdění brát spíš jako odreagování a ne tomu podřídit úplně všechno, protože... už nejsme nejmladší (smích) a přeci jenom těm mladým ogarům už na paty nikdy šlapat nebudeme. Takoví ti Procházkové nám už ujížděj...

Dobře. Petr? Jaký máš plány?

No, jak už zdůrazňoval Jirka, hlavní je vydržet se zdravím (smích). Chtěl bych se pochopitelně účastnit Časovek. O ty první příčky už asi v kategorii ULTRA bojovat nebudu, určitě si rád zajezdím. Potom je tady náš pohár Hobby cup CKKV, kam bych chtěl všechny účastníky Časovek do vrchu pozvat...

To je reklama! Nedovolená reklama na našem webu! To bude placený! 4 piva...

Platí Vláďa (smích).

Děkujeme Vláďo...

... (smích), no a doufám, že se v Hobby cupu CKKV slušně umístím a potom bych se chtěl zúčastnit několika závodů jako příchozí v UAC - pro srovnání, abych teda viděl, abych viděl kam patřím a možná ...

Doporučuji Klikovy vrchy.

... některý z maratónů. Chtěl bych se zúčastnit Vysočiny a ostatní se budu muset ještě rozmyslet.

No jo. No já myslím, že máme všechno co jsme potřebovali. Dík za rozhovor!

Ať nám to jezdí.

Ať to jezdí (smích), (cvak).


    Tolik prozatím k letošnímu ročníku Časovek do kopce. Doufejme, že nás nepřekvapí nečekaná omezení průjezdnosti silnic na pohárových tratích a že nekonečná jednání s kompetentními úřady proběhnou ke všeobecné spokojenosti.

    Přijměte pozvání na jeden z prvních letošních závodů – v sobotu 6.4. do Radotína na Třebotovku. Přijeďte si pro první pohárové body, přijeďte si porovnat svoji kondici se svými předchozími výkony, přijeďte zúročit zimní přípravu, nebo se potrápit po zimním spánku, přijeďte se projet…

    Těšíme se na vás!

    KPO – cyklistický klub
    Michal Malášek

Kompletní pravidla, tratě a veškeré informace o Časovkách do kopce