Celou Českou republikou
ALL CZECH REPUBLIC
OSTRAVA, 23. SRPNA 2001
P R O P O Z I C E
Celková vzdálenost | 1.111 km |
Start | 23. srpna 2001 v 15.00 hodin z Masarykovo nám., Moravská Ostrava, start je hromadný |
Prezentace | 23. srpna 2001 od 9.00 hod. do 14.00 hod., Moravská Ostrava, Masarykovo náměstí |
Cíl | Moravská Ostrava, výstaviště Černá louka |
Časový limit | vítězův čas + 16 hodin, max. však do 12.00 dne 26. srpna 2001 |
Startovné | do 30. června 2001 - 1.500,- Kč |
po 30. červnu 2001 - 1.900,- Kč | |
při prezentaci - 2.500,- Kč |
Startovné je splatné u IPB, a.s., pobočka Ostrava, č. účtu 161567374/5100, jako variabilní symbol uveďte své rodné číslo nebo složenkou na adresu organizátora. Při prezentaci bude kontrolován doklad o zaplacení.
Trasa | Ostrava - Hradec Králové - Teplice - Karlovy Vary - Plzeň - Tábor - Jihlava - Prostějov - Přerov - Rožnov p/R - Ostrava |
Kontroly | jsou na vyznačených benzínových čerpacích stanicích ARAL, trať je vedena po kvalitních silicích I. a II. třídy |
Drafting | je zakázán, mimo kategorie dvojic, dále není dovoleno, aby členové týmu nebo nahodilí cyklisté jeli se závodníkem. Dva závodníci mohou jet vedle sebe max.15 minut. |
Jízda v noci | doprovodné vozidlo může z bezpečnostních důvodů jet těsně za závodníkem, který musí mít vlastní osvětlení, jak vpředu, tak vzadu. Bude kontrolováno při prezentaci. |
Odpočinek | záleží zcela na závodníkovi, kdy a jak bude odpočívat. |
Kolo | počet kol pro jednoho závodníka není, při jízdě musí být nošena přilba po celou dobu závodu. |
Pravidla | Závodu se může účastnit každý. Všichni musí mít svůj minimálně dvoučlenný motorizovaný doprovod. Všichni jedou na vlastní nebezpečí a jsou povinni dodržovat pravidla silničního provozu. |
Časový
rozpis:
23. srpna 2001 | 9.00 - 14.00 hod. prezentace závodníků a jeho doprovodu, tisková konference |
23. srpna 2001 | 15.00 hod. start hromadný, Masarykovo nám., Moravská Ostrava |
26. srpna 2001 | 12.00 hod. oficiální ukončení závodu. |
1. Kategorie: Před startem mohou být závodníci rozděleni do kategorií. První závodník cíli bude prohlášen za vítěze kategorie.
2. Oficiální čas a časové limity: Stopky budou nastaveny na středoevropský čas a nebudou zastaveny z žádného důvodu. Závod bude trvat nejdéle do 12.00 hod. dne 26. srpna 2001. Ředitel závodu může rozhodnou o úpravách.
3. Trasa a směr: Každý závodník při prezentaci obdrží itinerář, ve kterém je přesný popis trasy s vyznačením čísel silnic. Dále v itineráři budou vyznačeny kontroly. Každý závodník pokračující v cestě bez kola nebo v doprovodném vozidle bez vědomí ředitelství bude okamžitě diskvalifikován. Jestliže závodník špatně odbočí a vyjede z trasy může být dovezen na místo špatného odbočení. Jestliže tato ztráta byla zaviněna organizátorem bude kompenzována (zde je nutno zaznamenat přesné místo, čas - vše písemně). Nejednoznačné chyby boudou uznány, jen dopustí-li se jich více účastníků. Průjezdy městy a obcí jsou v plné režii závodníků, avšak při povinnosti dodržení kontrolních stanovišť. Trasa mimo měst a obcí - existují důvody proč byly vybrány. Neriskujte, že si cestu zkrátíte, ikdyž se to bude zdát nevýznamné. Zkrácení cesty je důvodem k okamžitém diskvalifikaci.
4. Bezpečnost:
Bezpečnost je vlastní záležitostí každého účastníka závodu. Účastníci jsou
povinni dodržovat pravidla silničního provozu. Závodník je povinen nosit přilbu
po celou dobu závodu mimo dobu, kdy odpočívá a nejede na kole. Za snížené
viditelnosti musí mít na kole vlastní osvětlení. Jestliže závodník ztratí čas z
důvodu nebezpečí někoho z týmu nebo svého, ředitel závodu rozhodně o případné
kompenzaci této ztráty. (Opět povinnost informovat ředitele a písemně
zaznamenat). Zneužití tohoto pravidla bude potrestáno 4 penalizačními hodinami
až diskvalifikací. Závodník musí mít alespoň jedno doprovodné vozidlo. Za
snížené viditelnosti může jet jedno doprovodné vozidlo těsně za závodníkem,
jinak je nutno dodržovat 50 - 100 m vzdálenost z důvodu plynulosti silničního
provozu. Kontrola osvětlení bude provedena při prezentaci a současně v průběhu
závodu. Hudba v nočních hodinách musí být omezena, zvlášť to platí v obydlených
oblastech. Doprovodná vozidla, jak jednoho týmu, tak všech ostatních musí mezi
sebou udržovat mezi sebou vzdálenost min. 50 m z důvodu plynulosti a bezpečnosti
silničního provozu. To neplatí v okamžiku, kdy dochází ke vzájemnému
předjíždění. Rozhodnutí místních a státních orgánů je nadřazeno pravidlům
závodu. Jestliže bude závodník nějak poškozen jednáním policisty nebo jiného
orgánu, ředitel může rozhodnout o případné kompenzaci nebo jinak. Zde rovněž
platí pravidlo nutné informovanosti a záznamu.
5. Kontroly: Na trase jsou kontrolní stanoviště, které jsou umístěny na čerpacích stanicích ARAL (vyznačeny v itineráři), kde každý závodník si do místa vyznačeného organizátorem nechá obsluhou příslušné čerpací stanice potvrdit místo a čas kontroly. Kontrolní stanoviště slouží i jako kontaktní místa s organizačním centrem.
6. Sdělovací prostředky: Každý závodník může být organizátory požádán, aby podal rozhovor novinářům, redaktorům, nechal se fotografovat a filmovat. Každý je odpovědný za svůj projev.
7. Sponzoři: Organizátor si vyhrazuje právo umístit logo závodu, případně sponzorů na závodníka a motorizovaný doprovod.
8. Trasa: Trasa musí být sledována přesně dle itineráře. Jestliže závodník bude špatně naveden svým týmem, může být k místu špatného odbočení dovezen. Jestliže závodník opustí trasu víc jak na 15 minut musí o tom informovat organizátora, jinak na toto nebude brán zřetel. Je výhodné odpočívat na vyznačených kontrolních stanovištích. Závodník nesmí být jakkoli tlačen, závodník může jít pěšky jen s kolem. Členové doprovodu nemohou bruslit, jet na kole, atd. blíž jak 10 m od závodníka, rovněž nahodilí cyklisté nesmějí jet blíže jak 10 m od závodníka. Je možné předávat věci jedoucímu závodníkovi z auta, ale pouze z ruky do ruky. Nelze dávat do kapsy, zastrkávat láhev do držáku na kole, za jízdy opravovat kola a upravovat výstroj, apod. Mohou být odhazovány věci, ale, musí být pak posbírány. Doprovodné vozidlo může jet vedle závodníka pouze při občerstvování. Závodník musí zastavit na příkaz rozhodčího pro rozhovor, zdravotní prohlídku, apod. Závodník musí být nápomocen filmovému autu, apod., záměrný drafting je však zakázán. Závodník musí jet vedle filmového auta, nesmí jet přímo za ním.
9. Doprovod: Jeden z týmu bude ustanoven jako jeho vedoucí a bude vystupovat jménem týmu a závodníka. Ostatní mohou s organizátorem jednat jen není-li přítomen vedoucí týmu. Vedoucí může jmenovat někoho, aby jedna jeho jménem. Každý tým musí být soběstačný. Během závodu je zakázáno požívání alkoholických nápojů, drog a jiných omamných látek. Všechna doprovodná vozidla musí mít po celou dobu závodu rozsvícena potkávací světla. Organizátor doporučuje používání blikajících.
10.
Diskvalifikace: Důvody diskvalifikace - drogy, alkohol, víc jak 5
časových penalizací, závodník jedoucí dopředu v autě bez autorizace
organizátora, drafting (mimo úsek určený organizátorem) doprovod dalším členem
týmu na kole, či jiných osob, nevhodné chování.
11. Další tresty: Přečin člena týmu může být potrestán zastavením závodníka na 2 hodiny.
12. Spánek: Není stanovena maximální doba bez spánku. Může, ale být udělen 2 hodinový trest. Trest je dán automaticky závodníkovi, jestli spadne, přejede půlicí čáru nebo bude se motat.
13. Předávaní věcí: Ne víc jak 4x za hodinu, ne déle jak 1 minutu. Doprovodné vozidlo nesmí předjet závodníka víc jak 4 x za hodinu. Porušením může být udělena penalizace 15 minut. Závažné a opakované porušení může vést až k diskvalifikaci.
14. Časová penalizace:
1) přestupek - 15 minut | |
2) -"- - 30 minut | |
3) -"- - 45 minut | |
4) -"- - 60 minut | |
5) -"- - 75 minut | |
6) -"- - diskvalifikace |
15. Důležitá telefonní čísla:
Policie 158
Záchranná
služba 155
Hasiči 150
16. Ubytování:
Po dohodě lze zajistit.
17. Organizátor:
Major - sport association, Šubertova 4, 702 00 Moravská Ostrava.
Všichni členové organizačního týmu budou označeni vizitkami s logem závodu. Veškeré informace podá ředitel závodu:
18. Organizátor si vyhrazuje právo změny.
I T I N E R Á Ř
Trasa závodu byla vybrána po kvalitních silnicích I. a II. třídy, ve většině případu je vedena po hlavních silnicích.
silnice č. | km | |
Ostrava - Opava | 466 | |
Opava
- Bruntál - Šumperk - Červená Voda - |
||
Žamberk - Hradec Králové | 11 |
Hradec
Králové - kontrola na čerp. stanici ARAL na ul. Sokolovské. Strana č. 98-99
mapy
Hradec Králové - Jičín | 35 (E 442) | |
Jičín
- Mladá Boleslav
|
16
|
Mladá Boleslav - Mělník | 16 |
Mělník - Litoměřice | 9, 261 |
Litoměřice - Lovosice - Teplice - Dubí | E 55 |
Dubí - kontrola u čerpací stanice ARAL na ul. E 55, čerpací stanice stojí na levé straně silnice ve směru trasy závodu
Dubí - Chomutov | 27, 255 (E 442) |
Chomutov - Karlovy Vary | 13 (E 442) |
Karlovy Vary - Bečov nad Teplou - Toužim - | |
Plzeň - Chvaletice - Nezvěstice | 20, 19 |
Nezvěstice - Spálené Poříčí - Rožmitál - Březnice- | |
Mirovice -Milevsko - Tábor - Pelhřimov - Jihlava | 19 |
Jihlava
- kontrolní stanoviště načerpací stanici ARAL
Jihlava - Velký Beranov - podjezd D2 na 119 km | 602 |
Stáj - Nové Veselí - Žďár nad Sázavou | 353, 18 |
Bystřice n/P - Boskovice - Prostějov | 18 |
Přerov - Lipník n/B - Hranice - Valašské Meziříčí - | |
Rožnov pod Radhoštěm | 47, 35 (E 442) |
Rožnov
pod Radhoštěm - poslední kontrola čerpací stanice ARAL, která je na začátku
města ve směru trasy
Rožnov pod Radhoštěm - Frenštát - Příbor - | |
Mošnov - Ostrava (cíl) | 58 |
V přiložené mapě na straně 92-95 je šipkami vyznačena trasa dojezdu do cíle (ulice - Plzeňská, Horní, Dr. Martínka, Místecká, Cingrova, Českobratrská, Sokolská, Havlíčkovo nábřeží, Výstaviště Černá louka).
CELKEM 1.111 km