KPO se byl podívat na Bohemia Ytong 2000
Sobota 15.7.2000 na cyklistickém Bohemia Ytong byla ve znamení časovky jednotlivců. Pochopitelně nás zajímalo, jak to na takovém závodě vypadá a tak jsme se zajeli podívat do Žebráku, kde byl ve 14:00 start a posléze i cíl.
V Králově dvoře jsme se zastavili na oběd. To už se do místa startu přesunovaly jednotlivé teamy.
Michal:
"Byli jsme někde na konci Králova Dvora, kde se to začíná
docela nepříjemně zvedat. Vcházeli jsem zrovna do jedné hospůdky, když
okolo nás projížděla kolona několika aut. Náhle na jejím samém konci
vybočila dodávka a začala celkem svižným tempem ostatní vozidla předjíždět.
Když už byla zhruba na naší úrovni, s hrůzou jsem zjistil, že centimetr
za jejím zadním nárazníkem si v klidu jede celý team PSK Unit Expert…
Jako pozvánka na závod dobrý, ale trochu jsem ztratil chuť k jídlu…"
Na náměstí v Žebráku, kde se startovalo, jsme dorazili pár minut před startem prvního závodníka. Upřímně řečeno čekali jsme, že v těchto dnech výjimečného slunečného počasí využije mnoho cyklistů a svoji vyjížďku nasměrují k trase závodu, kde mělo být k vidění široko daleko to nejlepší z cyklistiky, ale cyklistů tam bylo jak kilometrů najetých s větrem v zádech a ostatních diváků jen o málo víc.
Většina závodníků "bzučela" na válcích a zahřívala se do vlastního závodu. Zaujali jsme volné místo (!) přímo u startovní rampy a sledovali první adepty souboje s chronometrem. Startérovo "pět, čtyři, tři, dva, jedna, jeď" se ozývalo s neměnnou pravidelností bez ohledu na národnost závodníka.
Naše postávání na tomto místě zpestřil Jirka Sladký upuštěním prázdného kelímku od (nealko) fernetové minerálky, který se odkutálel přímo doprostřed pod sjezd ze startovního mola. Pohotová fotografka přihrávku zachytila a po chvíli ji poslala zpět za hrazení.
Pochopitelně jsme také obešli všechny stanoviště teamů a omrkli, s čím kdo vyrazil do boje. Docela nás překvapilo, že možná polovina všech závodníků jela na úplně normálních silničních kolech bez jakýchkoli nástavců řídítek, ovšem i na časovkářské speciály došlo.
Chvíle před startem posledních závodníků jsme pak postávali u autobusu teamu Mobilveta design, u kterého se chystal žlutý Milan Kadlec. Jen pár minut mu zbývalo do startu, když teprve postavil své kolo na trojici válců a začal se rozjíždět s opřením o stěnu autobusu. V rychlosti, kterou jsme odhadovali tak na 30km/h, se opatrně pustil a pokračoval dál tímto tempem. Po několika minutách pak začal zrychlovat, na což válce reagovaly neuvěřitelným hučením, skučením a kvílením a po chvíli se zdálo, že snad musí co nevidět explodovat. To už byl ale nejvyšší čas k co nejrychlejšímu přesunu na startovní rampu a posléze na trať časovky. Těsně před Milanovým startem se postaral Ondřej Sosenka o vzruch svým pozdním příchodem na startovní čáru. V pondělí jsme se v tisku dočetli: "Po první etapě, kdy jsme s Milanem Kadlecem ujeli a získali na ostatní osmiminutový náskok, bylo prakticky vše jasné. Vím, že jsem lepší časovkář než Milan. Proto jsem přišel na start pozdě, abych to trochu zdramatizoval," tvrdil s úsměvem Sosenka.
Poslední etapa tohoto závodu se jela v
neděli na okruhu mezi Berounem a Koněprusy. Obávaný Koledník peloton okusil
hned sedmkrát. Poměrně brzký start - vyjíždělo se v 8:00 - způsobil, že
ani tady z počátku počet diváků zdaleka nedosahoval počtu závodníků, i
když na pozdější průjezdy se na Koledník přeci jen vyšplhali i další
cyklisté - diváci. Tentokrát se zde z účastníků našich časovek do kopce
na této vrchařské prémii objevili zástupci Sokola Králův Dvůr, kteří u
nás zajížděli kvalitní časy v loňském ročníku a také cyklisté z
CKKV, pro které je Koledník téměř domácí záležitost, neboť tudy vedou
i trať svého závodu "Vyčerpací štvanice".
Pojďme ale zpět k závodu. Pořadí na Koledníku se dost měnilo. Tento kopec nebyl pro závodníky až tak veliký problém a poměrně lehce jej vyjížděli, až to nutilo k tomu sjet dolů a zkusit to na vlastním kole, což už bohužel tak elegantní nebylo. Po časovce žlutý Ondřej Sosenka se stále objevoval ve předu hlavního pole a svůj trikot udržel až do cíle a stal se tak letošním vítězem.
Škoda, že se Ytong odehrál za poměrně malého zájmu cyklistické veřejnosti, protože toho k vidění bylo opravdu hodně. Doufejme, že se v příštím roce opět uskuteční a KPO bude jistě u toho.