Motto: kopce, vítr a déšť jsou kořením cyklistiky
Cyklistický klub KPO si vás dovoluje pozvat na akci
Soda III - Královská
detailní itinerář ve formátu PDF (116 kB)
Naše Sody jsou určeny pro všechny cyklisty, kteří se chtějí poprat nejen sami se sebou, ale především s náročnými stoupáními v kopcích. Již přídomek Královská dává tušit, že třetí ze série Sod bude opravdovým vrcholem letošní cyklistické sezóny. Tentokrát se přesuneme do Brd, které pro nás na téměř 180ti kilometrech připravily hned 10 vrchařských prémií a mnoho dalších kopců s celkovým převýšením bezmála 3 000 metrů. Nejedná se o závod, nýbrž o celodenní - byť náročnou - vyjížďku pro všechny ty, kteří se rádi příjemně potrápí a chtějí si dokázat, že s končící cyklistickou sezónou jsou dokonale připraveni nesklonit se před žádnou překážkou a umí se postavit čelem výzvě ke zdolání náročných stoupání.
Start: neděle 10. října 2004 v 9:00 od nádraží ČD v Praze – Radotíně, předpokládaný návrat zpět do Radotína okolo 18:00.
Trasa: Radotín (nádraží ČD) – Zbraslav – Jíloviště – Všenory – Dobřichovice – Lety – Rovina – Hlásná Třebáň – Mořina – Karlštejn – Srbsko – Hostím – Líštice – Beroun – Králův Dvůr – Zahořany – Hudlice – Otročiněves – Lísa - Leontýn – Karlov – Broumy – Skryje – Týřovice – U Rozvědčíka - Nezabudice – Městečko – Křivoklát – Píska – Zbečno – Sýkořice – Nižbor – Hýskov – Beroun – Koledník – Tobolka – Korno – Karlštejn - Mořina - Amerika - Bubovice – Vysoký Újezd – Kuchař – Chýnice – Ořech – Zadní Kopanina – Radotín (nádraží ČD).
Trasa je situována převážně po málo frekventovaných silnicích vedlejší třídy. Ačkoliv je určena především pro silniční kola, uspokojí jistě i cyklisty na kolech trekkingových či horských. Detailní itinerář je ke stažení zde. Následující graf zachycuje výškový profil trati:
délka trasy: 176,8 km celkové převýšení: 2 930 m
Jak je vidět, čeká nás opravdu řada lahůdek – znalci jistě ocení m.j. tradiční stoupání na Mořinu, hutný výjezd z Křivoklátu na Píska, klasiku Zbečno-Sýkořice či pikantní Koledník. Vzhledem k délce a náročnosti profilu trati je plánována pouze jedna zastávka na oběd zhruba v půli cesty, abychom do cíle dorazili ještě za světla. Ti, kteří si na celou trať netroufají, se mohou odpojit na 130 km v Berouně a vrátit zpět do Prahy vlakem ČD (ke své škodě však přijdou o pocit vítězství nad zbývajícími čtyřmi vrchařskými prémiemi).
Všichni účastníci jedou na vlastní nebezpečí! Vezměte s sebou dostatek vhodných energeticky bohatých potravin a nápojů, po cestě nebude mnoho příležitostí pro jejich doplnění!
Na vaši účast se těší a případně další informace podá
Jirka
Sladký, KPO
www.kpo.cz,